Excursie în Munții Bârsei- Piatra Mare

Trezire de dimineață, foarte dimineață, la ora 4.
Am plecat spre Timișul de jos, cu trenul personal împreună cu Nicu, Șarpe, Ami și Nana, am fost cinci, eu adică Mifo și ei patru. Ajungem în timișul de jos, este foarte dimineață, magazine acolo nu existau sau erau închese, începem să urcăm.
Urcăm ce urcăm, apoi ne ia foamea, ne oprim, mâncăm și iar urcăm pe un drum forestier dar circulabil.
Ajungem la 7 scări, urcăm pe cele 7 scări, o cascadă superbă ce ne răcorește, apoi ne oprim și iar mâncăm și mai bem puțină bere.
Bun, am terminat de mâncat, mâncarea se așează imediat. Ne gândim să urcăm mai sus, la Canana Piatra mare, nu stăm mult pe gânduri și începem să urcăm și urcăm și urcăm, printre stânci, pe potecă, printre brazi înalți, tot ce vedeam era pădure, urme de urși și alte animale dar tot urcăm.
După un drum anevoios, care parcă nu se mai termina am ajuns sus, da sus, sus de tot. Acolo totul era mirific, vântul, stâncile, peisajul, Brașovul văzut ca pe hartă, oile, măgarii, ciobanii, cabana, câinii, TOT.
Am stat cam două ore la cabană apoi am mai urcat puțin, în vârf, la altitudinea de 1848 de metri, de acolo vedeam întreg întinsul Carpațiolr, parângul, Bucegii, Prăpastia Urșilor, Brașovul, Tâmpa, vedeam departe.
După ce ne-am mirat, am plecat pe un alt drum spre Timișul de Sus. Trecem pe lângă o stână, în vârful muntelui, acolo vorbim cu ciobanii, vedem porci lăsați liberi pe munte, vizităm stâna, vedem unde fac ciobanii brânza, lapte și toate cele, unde dorm, cu ce se învelesc (o „pătură” făcută din pilea și lâna a patru oi), ne distrăm puțin și începem să coborâm. Coborând dăm de urme proaspete de urs, coborâm cu inima-n gât, atenți la tot ce mișcă, eu înarmat cu ditamai parul. Trecem și de asta și ajungem jos, frânți, obosiți, așteptăm trenul, vine trenul ne suim în tren, după ceva timp vine nașul, cere biletele, bine înțeles că nu aveam dar logic că acceptă șpaga (mai iesftin pentru noi, bine și pentru el). Ajung acasă, rupt, frânt, mă dor picioarele. Adorm.
Ca drept dovadă a excursiei,voi pune la dispoziție câteva filmulețe, nu tocmai reușite dar ce vor rămâne amintire, și poze făcute de Ezaru Nicușor, imediat ce le voi descărca (filmulețele) .