Cum aerisesti instalatia de racire la masina si cum se completeaza cu antigel

Salut, in ultimul timp m-am lovit de o multime de probleme mecanice pe la masini, stau pe forumuri si invat o multime de lucruri dar, cel mai practic este ce invat de pe masina mea. 

Te-ai intrebat vre-odata de ce scade nivelul de antigel cand motorul e rece sau de ce revine antigel in vas cand desfaci busonul? 

Raspunsul este… Instalatia de racire nu este aerisita. Asta am invatat la masina mea, ma tot bateam cu problema asta si m-a invatat cineva cum se aeriseste corect instalatia de antigel.

Se ia antigel si apa, cam 1/2 antigel combinat cu apa. (jumate-jumate). Se umple vasul de expansiune pana la nivel si se porneste motorul cu busonul desfacut… Se tureaza din cand in cand masina la 2000 de ture pentru cateva secunde si se incalzeste motorul pana ajunge la 90 de grade cu busonul desfacut (sa nu mai fie pe vasul de expansiune, gura vasului sa fie libera). Astfel aerul din instalatie isi face loc si iese afara, vei vedea ca scade nivelul lichidului, cand scade completezi fara grija pana cand va ramane la nivel. Dupa asta pui busonul dar ATENTIE Nu trebuie sa il strangi pana nu se mai misca… il strangi cat sa fie strans dar de unde nu se mai misca poti da o tura jumate inapoi…

Astfel nu vei mai avea aer in instalatie, antigelul va sta la nivel si nu vei mai avea acea presiune in vas la rece.

Sper sa fie de folos ce am scris eu aici.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *